A Bestelling
A1 De webwinkel van WiLD levert ambachtelijk gemaakte textielkunst, diverse producten (overwegend van wol gemaakt) en workshops.
A2 WiLD behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld.
A3 Artikelen worden zo duidelijk en waarheidsgetrouw mogelijk afgebeeld en beschreven. Afwijking in kleur, type en tekst zijn echter voorbehouden.

A4 Stappen om te bestellen

  1. Selecteer het product, dat komt dan in de winkelwagen. Bent u klaar met winkelen, ga dan naar de winkelwagen om af te rekenen.
  2. Voer uw gegevens in.
  3. Bezorgmethode: via PostNL of u komt de artikelen ophalen.
  4. Kies uw betaalwijze: via IDeal of creditcard.
  5. Bestelling afronden. U betaald en ontvangt een bevestiging van uw bestelling via uw mailadres.

A5 De koopovereenkomst tussen WiLD en de koper is tot stand gekomen op het moment dat de orderbevestiging per mail is verstuurd aan de klant.
A6 Het email-adres dat door de klant wordt opgegeven als contactadres, wordt regelmatig door de klant gelezen en kan dus door WiLD worden gebruikt als betrouwbaar communicatiemiddel.

 

Workshops/cursussen
A7 Als u een plek reserveert voor een workshop, is de reservering definitief wanneer u het workshopbedrag hebt overgemaakt.

A8 Als de klant een ticket voor een workshop heeft gekocht en die workshop kan niet door gaan wegens te weinig boekingen, zal de klant een voorstel krijgen voor een nieuwe datum. Kan de klant niet op dat moment, dan krijgt de klant het bedrag in zijn geheel teruggestort.

A9 Annuleert u de reservering van een workshop binnen een week voor aanvang, dan ontvangt u de helft van het aankoopbedrag terug.

A10 Bent u verhinderd op de dag van de workshop/cursus, dan kunt u uw reservering aan iemand anders overdragen, u bent wel verplicht dit schriftelijk door te geven aan WiLD en de gegevens van de derde persoon te vermelden.

B Afkoelingsperiode
B1 In het kader Van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij aankopen, gedaan via internet, recht op een afkoelingsperiode van minimaal 7 werkdagen na aflevering van een product. Binnen deze periode mag de klant het product, mits ongebruikt en in ongeschonden staat, terug sturen. In dat geval moet de klant dient zelf de portokosten voor het retour sturen te betalen.

B2 Voor retourzendingen geldt altijd dat de klant WiLD hiervan schriftelijk (per mail) op de hoogte stelt, binnen die 7 werkdagen na aankoop.

B3 Het pakket dient deugdelijk en voldoende gefrankeerd te zijn, deze verzending is op eigen verantwoordelijkheid van de klant. Onvoldoende gefrankeerde post wordt door WiLD geweigerd.

B4 Wanneer de artikelen, ongebruikt, ongeschonden en compleet zijn, zal WiLD uw betaalde aankoopbedrag binnen enkele werkdagen op uw rekening terugstorten.

C. Prijzen
C1  WiLD is een klein bedrijf en daarom vrijgesteld van BTW.
C2 De bij de artikelen genoemde prijzen zijn exclusief bezorgkosten, tenzij anders vermeldt.


D.Verzendkosten

D1 Verzendkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Voor verzendingen naar het buitenland is de klant verantwoordelijk en zal de klant de kosten moeten dragen.

D4 Voor verzending naar het buitenland gelden de tarieven van PostNL + €5,00 administratiekosten.
Mocht verzending naar het buitenland volgens WiLD te risicovol zijn, dan is het mogelijk dat we de bestelling weigeren, of de klant ondertekent een formulier dat de zending op zijn/haar eigen risico is en hij/zij WiLD niet aansprakelijk kan stellen voor eventuele vermissing van het pakket.

D4 in English: For shipping abroad, the rates of PostNL + €5,00 administration costs will be applied. If shipping abroad is too risky, according to WiLD, we may refuse your oder, or you may sign a form that the shipment is at your own risk and you cannot hold WiLD responsible for a missing parcel.


Verzending

E1 WiLD streeft er naar de bestelling binnen 1 werkdag na plaatsing van de order aan te bieden aan PostNL. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.

E2 Wil de klant de artikelen komen ophalen, dan maakt hij/zij hiervoor eerst een afspraak, telefonisch of via wild@wildontwerp.nl

E3 Mochten artikelen per abuis niet of onvoldoende voorradig zijn, zal de klant spoedig worden geïnformeerd en zal naar een oplossing worden gezocht.

F. Retourneren
F1 Wij doen er alles aan om u via onze site goed te informeren over onze artikelen. Mocht een artikel toch niet aan uw verwachtingen voldoen dan kan onder bepaalde voorwaarden geruild of geretourneerd worden. Zie B1-4

F2 Retourneren of ruilen van artikelen kan alleen wanneer de artikelen nog in originele staat van verzending zijn. Kosten voor retournering zijn voor rekening van de klant.

F3 Retourzendingen die onvoldoende zijn gefrankeerd worden geweigerd.

F4 Retourneren of ruilen kan in alle gevallen alleen na overleg met WiLD en dient binnen 7 werkdagen na ontvangst van het artikel te zijn gemeld.

G Aansprakelijkheid

G1 Het volgen van een workshop bij WiLD is op eigen risico. WiLD kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongelukken die gebeuren wanneer u een workshop volgt. U dient uw eigen verzekering hiervoor te gebruiken.
G2 De producten die WiLD verkoopt, zijn niet geschikt voor kinderen. U kunt jonge kinderen niet met harige, wollen producten alleen laten. Ook dit is voor uw eigen risico.
Als er een ongeluk gebeurd met een van de producten van WiLD die u hebt aangekocht, van welke aard dan ook, is WiLD niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen daarvan.

H Klachten

H1 WiLD draagt er zorg voor uw bestelling correct af te handelen. Mochten er desondanks klachten zijn dan horen wij dat graag en zoeken we naar een passende oplossing.

WiLD – 2020